Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezi životem a smrtí
Veljanoski, Antonio ; MALIMÁNEK, Karel (vedoucí práce) ; TRAJKOV, Ivo (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na filmové scény či sekvence, ve kterých hlavní postavy přestupují ze života do smrti (tj. umírají) a naopak ze smrti do života. Práce obsahuje shrnutí a rozbory těchto scén jak z hlediska střihového a psychologického, tak z hlediska formálního. V této práci jsou uvedeny pouze nejzásadnější příklady ze světové kinematografie. Ve výběru sekvencí jsou obsaženy nejrůznější případy, které se od sebe odlišují. Cílem práce je rozebrat variace různých příkladů, což usnadní čtenářům této diplomové práce pochopit, v čem a proč jsou střihová skladba a filmová dramaturgie zásadním prvkem tvorby filmového díla a jak ovlivňují chovaní postav z psychologického hlediska. Některé filmy, které se touto tématikou zaobírají, nejsou v této diplomové práci zahrnuty, protože obsahují prostředky, které jsou již použity v jiném filmu, který byl ztvárněn dřív a byl v tomto textu již rozebrán. Práce se věnuje především hraným filmům, nikoli animovaným. Součástí diplomové práce je DVD, na kterém jsou uvedeni skoro všechny rozebíráné scény.
Hrdinky v celovečerních filmech Jessicy Hausnerové
Kolářová, Klára ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; VAJCHR, Marek (oponent)
Téma bakalářské práce zní: Ženské hrdinky v celovečerních filmech Jessicy Hausner. Jessica Hausner (1972) je rakouská režisérka a scenáristka. Na svém kontě má čtyři celovečerní snímky - Lovely Rita (2001), Hotel (2004), Lurdy (2009) a Šílená láska (2014). V práci se snažím analyzovat, zda jsou hrdinky aktivní či pasivní - zda o svém směřování sami rozhodují, nebo zda se nechávají vést ostatními. Pokouším se pojmenovat způsoby, kterými je této aktivity (či pasivity) dosahováno.
Člověk a práce v Trilogii světa práce Mi chaela Glawoggera optikou vývoje sociálně laděných dokumentárních filmů
Rychlíková, Apolena ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; VACHEK, Karel (oponent)
Práce zkoumá dílo současného rakouského režiséra Michaela Glawoggera optikou sociálně laděných dokumentů dvacátého století. Především se soustřeďuje na jeho nejslavnější dílo, tzv. Trilogii světa práce, která byla dokončena v roce 2011 a skrz jeho základní analýzu se zabývá proměnou autorského přístupu i východisek v oblasti sociální problematiky v dokumentárním filmu, hlavně na postavení člověka a jeho role - jak filmové, tak skutečné.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.